Att aldrig ta livet för givet.

image

Idag är det exakt ett år sedan vi blev smärtsamt medvetna om att allt kan förändras på ett ögonblick. Ett kärl som oväntat brister under en hjärtoperation och katastrofen är plötsligt nära. Timmar av ovisshet i skräck och dimma. Timmar som man bara vill skall vara över eller som man absolut inte vill skall vara över, allt beroende på innehållet i det samtal som vi väntar. Det blev ett samtal med hopp om en framtid…

Fantastiska kirurger, operationsteam, personal på BIVA och avd 67 har alla hjälpt till så att livet kan fortsätta nästan som innan. Hur tackar man någon för det? Hur tackar man någon för att man med tårar i ögonen av tacksamhet får se sin son gå ut nian med sina klasskamrater? Det var så nära att vi aldrig fått uppleva det. Chokladkartongerna som vi gav när vi åkte hem från sjukhuset kändes väldigt futtiga.. Ett barns liv mot en Aladdin…

image

Jag önskar att alla föräldrar skall kunna få uppleva sina barns skolavslutningar, studenter, första jobb, mm. Det senaste året har jag vid flera tillfällen blivit smärtsamt medveten om att livet inte alltid blir så. Ni finns i mina tankar, ni barn och föräldrar där utgången blev en annan ❤ .

Mycket mer forskning behövs! Vårt mål med Oskars insamling till hjärtsjuka barn är satt till 10000 kr och sakta närmar vi oss det. Det är med stor värme som vi tackar nära och kära för alla bidrag. Jag lovar, det förändrar liv! Jag blir glad i hjärtat av att det finns så mycket omtanke, värme och hjälpsamhet både bland vänner, arbetskamrater och vårdpersonal. Tack alla!!

Vi har också lär oss att aldrig ta livet för givet…

Länk: http://gava.hjartebarnsfonden.org/campaign/5419899#.UiHfklPfu4M.wordpress

 

3 thoughts on “Att aldrig ta livet för givet.

  1. Vi pratade om hjärtebarn inatt på jobbet och jag berättade då om kärlet som brast vid ”rätt tillfälle”, visste då inte att det var på dagen ett år sedan… Tänker ofta på er och på hur fantastiska jag tycker att ni är, NI är MINA hjältar❤️❤️❤️ Åter igen blir jag berörd över hur bra du skriver och formulerar dina tankar och känslor i ord! ❤️❤️❤️Kram

Kommentera

