Effektivitet efter nattjobb

image

Många kommer tillbaka till sina arbeten efter semestern idag. Själv är jag inne på min tredje arbetsvecka. Jag tycker det är ganska skönt att få rutiner igen och släppa kraven på att hinna njuta till max av ledigheten.. Konstigt nog så känns det lugnare att jobba… Men detta lär jag få äta upp många gånger om när skola och aktiviteter är i full gång, föräldrarmöten och läxor. Då skall jag längta tillbaka till den fantastiska sommaren som vi haft.

Jag är inne på min nattperiod på jobbet nu och har idag gått av mitt tredje nattpass. Sov urdåligt i några timmar, sovrummet var varmt och kvavt. Trött och med en hjärna som gick på halvfart mötte mig en hall fullbelamrad med skor, ett kök där frukostflingorna stod framme och brödpåsen låg öppen och ett vardagsrum fyllt av Idas leksaker och kläder. Röran skapar kaos i min trötta hjärna och killarna fick en lektion i ordning och uppförande.

Jag tog en kopp kaffe och en macka och begav mig ner till stan för att fixa en present. Butiken hade rea och jag fick syn på ett snyggt linne. Dyrt, men det var ju ändå nedsatt en del. Orkade inte räkna ut hur mycket. Min hjärna behövde lite belöning. Dagen efter nattjobb är värsta dagen för impulsköp…

Väl hemma så tog jag på mig träningkläderna. Dax för Linas Kom iform-träning. Kollade av facebook och Instagram och körde sedan igång med uppvärmningen. Fick upp pulsen och värmen, kommer på att jag måste ta min antibiotika. Pausar träningen. Lika bra att gå på toa samtidigt. Hm, gästtoaletten behöver nog städas.. och det nu! Kommer på viktiga samtal som skall ringas. Går och skriver upp det på ”att göra listan”. Killarna kommer ner ”Vad gör du mamma?”. Med pennan i ena handen, rengöringsmedlet i andra, träningskläderna på och datorn igång stannar jag förvirrat upp och undrar för en sekund vad jag faktiskt håller på med.

Nu är gästtoan städad, 2/3 av träningprogrammet avklarat och ”att göra listan” påbörjad. Då återstår bara stretchprogrammet och mer städning. Men innan dess hinner jag göra ett litet inlägg på bloggen som var allt för länge sedan som jag uppdaterade. Killarna har försvunnit hemifrån, smart drag! Innan de gick flinade de bakom min rygg när jag högröd och svettig gympade framför dator med ett headset på huvudet eftersom högtalarna inte vill fungera. ”Mamma, det kommer folk på gatan” flinar de och försvinner ut genom dörren..

Hälsningar från min totalt ostrukturerade dag ❤

 

 

Kommentera

