För en gångs skull är jag tacksam för mitt underhudsfett

lagan 007

Det är inte klokt men just nu så är det strax över 12 grader i Västerdalsälven som jag skall simma i på söndag. Idag läste jag på Vansbrosimmets hemsida att simningen blir av trots de låga temperaturerna, men de rekommenderar lång våtdräkt.. Och man fick gärna ha sockar och vantar… De längre loppen kortas ner men vårat blir 1 kilometer som planerat.

Jag är inte särskilt frusen av mig men just nu känner jag mig smått skräckslagen och för en gångs skull så är jag glad över mitt underhudsfett ;-). Vi kortdräktare (om jag inte får tag på en långdräkt vill säga..) får köpa superfett på plats och smörja in oss med ett rikligt lager.. Sen är det bara att hoppa i och hoppas på att inte få hjärtstopp av köldchocken.

Just nu sitter jag med kartan framför mig och planerar körrutt. På lördag bär det av norr ut och på söndag är det dax. Håll tummarna, det kommer behövas!

4 thoughts on “För en gångs skull är jag tacksam för mitt underhudsfett

  1. Snart är det dags! Och solen har kommit så den kanske hinner värma lite på er imorron också? Tummarna hålls stenhårt som du vet!! Lyckaste till!

Kommentera

