Dags att bege oss till Motala…

image

Tänk att tiden redan är inne för vårt första lopp. Söker i olika appar efter solsken och vindstilla väder i Motala på lördag. Men tyvärr visar de mest regn, regn, regn… och 3-4 m/s. Undrar hur mycket det märkas av på slätten runt Vättern..? Ibland visar apparna solsken, det skiftar ständigt. Rena, rama väderlotteriet!

Jag är fortfarande lyckligt ovetande om vad som komma skall. En picknick tur på cykel, en lång picknicktur… Tror knappt vi kommer bli svettiga. Visst ja, det finns vissa tidsintervaller, tex så stänger målet kl. 19.00. Skämt o sidor jag har som mål att cykla på 6-6 1/2 timmar. Ingen vidare bra tid, men då blir jag förmodligen inte besviken iallafall. Nu kan ju saker och ting inträffa som tex en punktering och då drar det ju helt klart ut på tiden. Får kanske lägga till 30 minuter på oförutsedda händelser.. Nej, jag skall fixa det ändå!!

Jag lämnar över mina fina barn i mormor och morfars omsorg eftersom Micke redan åkt till Sweden Rock. Snacka om 40-års krisande föräldrar. Den ena måste bevisa att tjejklassikern inte är en match för en 40-årig 3-barns mor medan den andra tillbringar helgen som på den gamla goda tiden i hårdrockmusikens förlorade värld och festivalgyttja. Stackars barn, hoppas de inte får allt för stora men i livet..

Nu kör vi……..

4 thoughts on “Dags att bege oss till Motala…

  1. Ja, stackars barn som har SÅ fantastiska föräldrar 😃😃😃😃 Jag tycker att ni gör helt rätt och tar hand om era egna intressen för en gångs skull💛💛💛💛 Kram och STORT lycka till! PS. När det känns som tyngst tar du fram minnena från skidspåret och uppförsbacken😂😂😂😂ALLT går….på något sätt😘😘😘😘😘

  2. Ja jisses! Jag tänker precis som Carolina är ovanför 🙂 Lyllos ungarna som har föräldrar som inte försakar sig själva för deras skull – det kommer dom tacka er för hundra gånger!

    Men asså… ni är som sagt HELT GALNA som cyklar så långt! Jag är otroligt imponerad och wow och hurra för er allihop!

    • Kan hålla med om att det är smått galet att frivilligt sitta och trampa på en cykel i över 5 timmar!! Men nu efterår så är jag så nöjd :-). Tack för uppmuntran!

Kommentera

