Morsdag

image

Idag är det morsdag och jag fick ett härligt uppvaknande med ägg och baconfrukost. Min fina morsdagspresent fick jag redan igår när vi, hela familjen, var på Välashoppingcenter..

Inköpslistan för dagen var lika lång som kön till parkeringen och jag kände hur min puls och irritation ökade redan innan vi parkerat. Jag avskyr att gå i affärer när det är massor med folk överallt. Och det var inte bara jag som reagerade så ”Men, va fan, har folk inget annat att göra än att tillbringa lördagarna på Väla?” muttrar Micke. ”Vi är ju också här!” snäser jag tillbaka. ”Äh, det var precis likadant sist vi var här!”, ”Ja men då var ju vi med här..” Sådana här snillerika diskussioner leder ju absolut ingen vart…

Ett antal timmar senare och många kronor mindre på kontot så har vi iallafall hittat kostym med diverse tillbehör till Oskar, shorts och t-shirts till Anton, avslutningskläder till Ida, Sweden Rock-outfit till Micke (han påstår att det inte alls är därför som han köpt just dessa kläder, men visst de passar ju in på en rockfestival också..), morsdagspresenter och födelsedagspresenter mm. Puh, you namn it..

När jag är som mest trött på att spendera pengar så tycker Micke och barnen att jag skall titta på en pulsklocka som jag så länge vela ha, som en morsdagspresent. ”Mina gulliga hjärtan, vilket smart drag!! Jag kommer ju knappt välja någon värstingvariant i detta läget <3”. Jag kollade på InterSports sortiment, de hade Polar RC3 som en kär vän rekommenderat. Expiditen talade sig varm om den och en ny variant som skulle komma nästa vecka. Men tyvärr kände jag inte för att spendera 3000-4000kr på en pulsklocka just nu. Eftersom jag länge velat ha en och Oskar behöver en för sin rehabträning så har jag googlat en del. Älskade google.. Bäst i test för något enklare varianter är Garmin 210 och ett snabbt klick på pricerunner visar att Siba har en för 1289 kr! Och just nu har Siba 10% på sina fitnessortiment. Ibland lönar det sig att kolla upp saker!

Nu väntar jag med spänning på min första Garminrunda! Trevlig morsdag 😀

 

4 thoughts on “Morsdag

  1. Jag har en Garmin GPS som jag kan pejla in hunden på när vi jagar….hmmm, undra om jag kan pejla in dig på den…så jag vet när jag ska sätta på kaffet….😂😂😂😂😂😂😘😘😘😘

  2. Jag är otroligt nyfiken på vad du tycker! Jag skulle vilja ha en riktig pulsklocka (nu har jag ju ”bara” en vivofit) men jag kan inte bestämma mig. Kan du göra banor och så med din?

    Ser fram emot att läsa ditt första garmin-tur-inlägg!

    • Än så länge har jag bara använt den två gånger en gång med och en gång utan pulsbandet. Men jag återkommer med ett utlåtande! Jag kan lägga upp intervallträning med den så mycket vet jag… får skylla på att jag jobbat mycket 😉

Kommentera

