1-årsdagen

tårthaveri 003

Idag är det precis ett år sedan som jag skrev mitt första inlägg på bloggen. Ett år sedan jag beslutade mig för att anta utmaningen. Det var inte ett särskilt genomtänkt beslut varken utmaning eller blogg, snarare ett infall. När jag väl bestämt mig för att försöka mig på tjejklassikern så var det bara att snabbt som sjutton starta bloggen. Innan jag hann börja tvivla… Det skrivna ordet är som bekant svårare att bryta än lite löst snack.

Jag är så glad över dessa beslut och över vårt lilla ”klassikergäng”. Även om vi aldrig träffas och tränar ihop så har vi ett gemensamt mål, något att sträva mot. Själv hade jag aldrig klarat av det.. När jag tittar tillbaka på året som gått så är jag stolt över att jag hållt i träningen så bra. Mina första joggingturer på 3-4 kilometer i lååångsamt tempo var så tunga. Det jobbigaste var nog att ta mig ut ur huset för att springa. Vissa lediga dagar kunde jag gå i träningskläder hela dan innan jag tog de första löpstegen.. Men jag har iallafall ALDRIG tagit av mig dem utan att ha tränat :-).

Det har blivit många mil sedan dess, vissa dagar har allt bara flutit på, benen har nästan sprungit av sig själv. Medan andra dagar har vait så tunga. Jag har simmat, cyklat, tränat på gym och framför datorn. Sprungit mitt första lopp.. Nu låter det som om jag har blivit värsta träningsfreak, men det är långt ifrån sant. Många som jag känner tränar mycket, mycket mer. Jag ligger nog på en vanlig ”Svensson” nivå. Men jämfört med mina senaste 15-20 år så är jag i bättre form än någonsin. Och man skall ju bara jämföra med sig själv 🙂 .

Vad beträffar bloggen så har den varit ett viktigt inslag i min träning. På något sätt så tvingar den mig att träna. Har jag skrivit att jag tränar 2-3 gånger i veckan så måste jag ju leva upp till det. Det har blivit 105 inlägg. Många om träning men även en del om hemmalivet och hjärtbarn. Insamlingen som jag startade till förmån för forskning av hjärtsjuka barn har inbringat 8000 kronor!! Mitt mål är 10 000 kr när klassikern är slut. Tack till alla fina släktingar och vänner för era gåvor <3.

Jag är så glad för alla som besöker min sida och blir extra varm i hjärtat av kommentarerna. Nära 10 500 besökare har det blivit under det gångna året. I bloggsammanhang är det pyttelite men jag tycker att det är fantastiskt. Det innebär att det är fler än min underbara mamma som läser den. För inte ens hon orkar gå i här 10 500 gånger på ett år…

Tack alla fina besökare för detta första staplande år… nu kör vi på med år nummer två och alla kommande lopp!!

4 thoughts on “1-årsdagen

  1. Du är superduktig! Och inte bara på att träna utan oxå på att skriva här på bloggen. Jag läser varje inlägg och jag är säkert inte ensam om att bli berörd av det jag läser. Jag har skrattat, gråtit, känt igen mig, imponerats och inte minst inspirerats av det du delar med dig. Tack och kämpa på med träningen och lycka till med klassikern!!

Kommentera

