Spring!!

iphone 2012-13 007

Jag är ute i skogen och springer. Varje steg som jag tar hörs ljudligt, min andning lika så. Idag har jag ingen musik i öronen, behöver vara på min vakt…

Jag är Runner nr 5 och många människors liv vilar på min axlar. Plötsligt sprakar det till i hörlurarna och jag hör rösten som jag hela tiden väntar på att få höra. Han känns som min enda vän i en ödelagd värld. Den enda som jag kan lita på, som kan ta mig ur det här levande. Eller?? Jag har inget val, jag måste göra som han säger. Nu ber han mig att springa inom sjukhuset och hämta med mig antibiotika, det kan rädda mångas liv. Samtidigt som jag springer längst sjukhusets öde korridorer så plockar jag på mig batterier och andra förnödenheter. Jag får med mig en låda med okänt innehåll och får reda på att jag måste skydda den med mitt liv. Nu närmar de sig… Oj, oj, oj, det kommer från alla håll… Jag kan höra deras flåsande… Rösten skriker i hörlurarna Zombies, Run!

image

Det är så klart en app som jag har laddat ner i min mobil, Zombies, run!. Den läser av hur långt och fort som jag springer. Under hela löprundan så har jag huvudrollen i en historia där Zombies har tagit över världen. Nu är det upp till mig Runner nr 5 att åter ta den. Jag har bara provat appen vid ett tillfälle men tyckte att den var rolig. Egentligen så är jag inte så mycket för Zombies-filmer. Jag vet nästan ingenting om dem. Det närmsta som jag kommit innan är när jag jobbat natt och är helt såsig i huvudet och allt går i slowmotion. Då brukar jag känna mig som en zombie, säger jag.. Men här ute i skogen känns de livsfarliga och jag måste springa snabbt för att komma ifrån dem.. Inget slowmotion där inte.

Jag tror att detta bara är början till nya träningsappar och hur motion och spel kan interagera med varandra. Det funkade på mig, ibland glömde jag av att jag faktiskt var ute och motionerade och levde mig in i historien. Nu är jag absolut ingen spel människa så jag har inte börjat bygga upp världen (i spelet) med hjälp av alla de saker som jag ”plockat” upp på vägen. Men jag tror att jag kommer använda appen fler gånger. Inte varje gång, men ibland när det känns tråkigt med en vanlig löprunda.

 

”Det spelar ingen roll var du springer

Det spelar inger roll hur snabbt du springer

Det spelar ingen roll hur långt du springer

Bara du springer!!”

10 thoughts on “Spring!!

    • Jag förstår att du undrar 😂. Men jag mår ganska hyfsat, än så länge iallafall. Skall jobba inatt, så imorgonbitti är jag nog förvandlad till en Zombie😄

Kommentera

