Teamträff på cykel

image

 

Idag var det dax för vår sedan tidigare planerade teamträff på cykel. Min uppladdning inför träffen var allt annat än smart. Igårkväll så hade vi gäster och det var så mysigt och vinet var allt för lättdrucket. Vilken resulterade i att morgonen ägnades åt att förbanna mig själv. Hur korkad får man va?? Jag kunde ju knappt ringa och säga att jag inte kommer för att jag drack allt för mycket vin kvällen innan. Precis innan jag skulle möta upp de andra så fick jag i mig en färdigköpt ostfralla från Shell. Det gjorde susen, smaken av gammalt vin var som bortblåst!

Klockan 10 gav vi oss iväg. Annika, min kära syster var tyvärr sjuk (på riktigt!) så hon var inte med. Men vi andra tog en tur på närmre 4 mil. Vi cyklade till Båstad och tog en fika på KnutJöns. När vi skulle betala så visade det sig att kaffet var gratis för cyklister, vi hade hamnat på ett riktigt cykelhak 😄🚲.

Vi är en härlig mix i vårt gäng. Allt från en nästan ”riktig” cyklist till några nöjestrampare. Våra mål med tjejvättern skiljer sig åt. Några har som mål att klara det på 5 timmar andra på 7. Behöver jag säga att jag tillhör den sista kategorin? Men jag tycker att det är det som är charmen med tjejklassikern. Alla platsar! Trots att dagen började så där så blev det en härlig cykeltur. Vi såg hus och vägar som vi aldrig sett tidigare och 10 mil på cykel känns inte omöjligt. Iallafall inte med dagens tempo.

Ha en härlig vecka! Själv laddar jag och Oskar för en tur till Lund. På onsdag skall han operera sin fot. Kram på er!

2 thoughts on “Teamträff på cykel

  1. Hmm…jag skrev ju här i tisdags…men glömde jag skicka kanske…😳 I varje fall skrev jag ungefär, att kaffet sätts på när du börjar cykla från Laholm 🚴 och att jag skulle tänka på er igår, å det kom jag ihåg😉 Kram

Kommentera

