En ständig karusell

image

Hela världen gungar, jag har svårt att fästa blicken och känner ett lätt illamående. Jag försöker ignorera det och leva som vanligt men det är inte helt enkelt. När jag inte vrider på huvudet så går det bättre. Men det blir ett väldigt stelt och beränsat liv.. Med hjälp av google så har jag självdiagnostiserat mig som kristallsjuk. Helt ofarligt men obehagligt.

Kristaller i all ära men på felställe så är de ett gissel. Ett alldeles för glamoröst namn på yrsel och illamående. Första gången som jag var med om detta var strax efter jul. Då trodde jag att jag totalt tappat förståndet. Men det gick över på några dagar. Fortsätter det så får jag väl bege mig till farbror doktorn. (På min vårdcentral så finns det inga kvinnliga läkare 😦 )

Imorse så begav jag mig i alla fall ut och sprang. Förutom illamåendet så gick det riktigt bra. Jag kände mig stark i kroppen i åtminstonne 3 km. Hade ett bra flyt i stegen och bättre tid än på länge. De sista 3 km sackade jag av lite. Men jag är nöjd med mina 6 km i den härliga vårsolen. Resten av dagen ägnas åt tvätt och planering… Allt i karusellkänsla. Ser ni mig vingla runt på stan så bli inte oroliga. Vinet står kvar i hyllan, det är bara lite kristaller som hamnat på fel plats i örat.

4 thoughts on “En ständig karusell

  1. Hej Cia!
    Jag har samma och haft ett par år. Det är superläbbigt, men helt ofarligt. Första gången gick jag alldeles för länge så det slutade att Micke vallade mig runt kvarteret som en annan pensionär! Jag har fått några övningar, så ring så kan jag berätta. Vårdcentralen kan vara bra, men det är långt ifrån alla läkare som kan det. Kram
    Petra

Kommentera

