Jag är så förbannat nöjd..

image

Jag är en nöjd person till sinnet.. Strävar hela tiden efter att må bra, hitta balans och ha roligt. När jag är nöjd så mår jag bra. För mig är nöjd ett positivt ord och detta har vi haft stora diskussioner om här hemma. Min käre sambo menar att när man är nöjd så utvecklas man inte längre. Särskilt under OS så har dessa diskussioner dykt upp. När Sverige tog två OS-guldmedaljer i stafett jublade jag och var såå nöjd.. Micke var så klart också glad men även orolig för att längdlandslaget skulle vara så nöjda att det inte blir några fler medaljer. Han menar att när man är nöjd så har man inte det riktiga ”jäklar anamma” som man har när man är missnöjd. För min del tyckte jag att det var fantastiskt med de medaljer som vi redan fått. Jag var hur nöjd som helst.

Jag tror att detta är mitt dilemma. Jag är så förbannat nöjd jämt. Eftersom jag kan vara nöjd med att bara komma ut och springa så spelar varken tid eller distans någon roll. Jag har ingen motivation till att pressa mig för att springa snabbare eller längre. Idag hade jag planerat en löprunda på 6 km. Jag skulle springa fram till det stället där slingan tar slut, vid 3 km, och sedan vända och springa tillbaka. Precis som de andra gångerna. Skillnaden var bara att slingan hade röjts upp så det gick att springa hela 4:an och komma tillbaka till mål. Inte bra.. När jag kom i mål och såg min bil så kände jag mig helt enkelt nöjd med 4 km. Orkade inte fortsätta 2,5 km till.

Redan när jag satt mig i bilen var jag missnöjd med mig själv. Va… 4 km?? Snart måste jag springa 1 mil i kuperade terräng med 1000-tals andra och idag orkade jag bara 4 km… Kasst! Jag var så missnöjd att jag bestämde mig för att nästa gång så skall jag minsann springa minst 6 km. Och det snart!

Nu känner jag mig nöjd med att vara missnöjd och måste ge Micke rätt… Men det är bara för denna gången!

Kommentera

