Val av träningskläder..

image

Det finns en uppsjö av träningskläder. Till gym, löpning, cykling, yoga… Alla med sina specialiteter. Jag kör allround, dvs samma träningskläder på slingan, som på gymmet eller på träningscykeln. Ok, jag har några varianter att byta mellan. Nu har jag inte köpt några dyra kläder. InterSport har haft löparset till bra pris och även på de stora klädkedjorna som H&M och Kappahl har jag handlat. Istället har jag valt att sata lite mer på löparskor. Det känns viktigare.

Några saker har jag kommit underfund med vad det gäller träningskläder:

* De flesta sport-BH’n som jag provat ger ett väldigt bra stöd. Inget hoppande och skumpande där inte. De helt enkelt utplånar bysten och ger en snygg platt siluett. Nu har jag sett att det finns sport-BH med push-up. Först plåna ut sen bygga upp..

* Nästan alla tjejer oavsett om du är på gymmet eller på slingan har tighta byxor. I början innan jag hade hunnit införskaffa mig sådana så hade jag ett par i loosefit. Men det blev så flaxigt. Nu har jag både långa och korta tighta byxor. Något man inte skall glömma så här i vintertid, när man har de korta byxorna på gymmet, är att raka benen.. Det är inget kul när man efter halva träningspasset kommer på att man glömt det. Då känner man nästan hur hårstrånan växer och glittrar fint av svett i lampljuset.

* Oavsett om man har långa eller korta tights så är toppen nästan alltid för kort. Hur man än drar så räcker den aldrig tillräckligt långt ner över rumpan. Följden blir att man tappar sitt fokus på träningen och bara tänker på sin ”lilla” bakdel som verkligen syns i tighta byxor. Det är okej att möta folk på slingan. Men att springa om de som är ute och promenerar är inget roligt. Tillskillnad mot sport-BH´n så känner man hur det hoppar och skumpar. Frenetiskt försöker man dra ner tröjan eller jackan, vilket bara gör det hela ännu värre. Varje gång så funderar jag på att köpa sådana där mirakelbyxor som göra att man får snygg figur. Men det är så många saker som måste införskaffas till tjejklassikern att det nog dröjer ett tag till..

* Och så det här med färgen på träningskläderna. Byxorna måste absolut vara svarta. Jag kan inte tänka mig något annat.. Men när jag ser alla snygga toppar i affärerna så blir jag glad. Det finns så många fina i massor av snygga färger. Jag har rosa, lila, korall, vita, svart.. Ja, i alla möjliga färger. På gymmet spelar det inte så stor roll. Ta en som du känner dig fin i! Men problemet är när man är ute och springer.. Efter två minuter så är iallafall jag alltid illröd i ansiktet. Och den illröda färgen kan ibland nästan gränsa till lila.. Jag lovar att det inte är det minsta klädsamt till varken den lila, rosa eller röda tröjan. Tvärtom så förstärks den allt annat än bleka ansiktsfärgen, det riktigt skär sig. Synd bara att jag inte kommit på vilken färg på topp som passar till.. Och synd bara att min enda löparjacka, som jag fick gratis som ny prenumerant på Iform, är just lila.

Lite kul är det med löparjackan. Det var ett tag sedan som jag avslutade min förra prenumeration på Iform. Lagom tills det blev kallare väder efter jul och jag började fundera på att köpa en löparjacka så ringer en kille från Iform. Han erbjuder mig gratis en fantastisk löparjacka som hade kostat massor i affären om jag förband mig att köpa två nummer av Iform. Fantastiskt tänker snåla jag, en jacka + två nummer av inspiration för nästan ingenting. Det kändes som ett riktigt klipp!

Samtidigt som jag fick min löparjacka så hade Iform ett bäst i test på just löparjackor. De jämförde kvalitet, om det fanns reflexer och fickor, bekvämlighet och design. Min fantastiska jacka fanns inte med i testet. Hade den varit det så hade den nog varit typ sämst i test.. Nåväl nu har jag min löparjacka och en tidning med bäst i test av löparjackor… ifall jag skulle behöva köpa en fantastiskt bra löparjacka… men det behöver jag ju inte för det har jag ju redan en…

9 thoughts on “Val av träningskläder..

  1. Haha! Va tokig du är som orkar bry dig om skumpig rumpa och matchande ansiktsfärg å topp i löparspåret 😀 själv är jag glad att lyckas ta mig framåt och har noll energi över att tänka på utseende varken hos andra eller hos undertecknad! Det vore alltså helt ofarligt att springa om mig i slingan :p

    ps. Jag hittade hit efter att ha googlat löparjackor, fick inga riktigt bra tips men ett stort leende för du skriver skoj om din jacka och prenumeration!

    • Kul att du hittat hit!! Hoppas du kan få bättre tips i andra inlägg 😀 . Snart väntas nya inköp av träningskläder… cykelbyxor och våtdräkt..

      • Jag kommer stanna kvar för att läsa och få inspiration så jag är säker på att jag kommer få massa tips!

        ps. om du blir nyfiken på att snoka hos mig så ligger tyvärr min webserver nere men förhoppningsvis blir den ”lagad” fort… hade tänkt skriva massor idag ju :p nåväl. Nu får jag krypa upp i soffan med en bok istället Inte så dumt att få ta sig den tiden i all ”sociala medier-hets” jag känner att jag lever i just nu…

Kommentera

