Dax att återuppta löpningen..

image

Solen sken och det kändes nästan som vår i luften. Det var urlängesedan som jag var ute och sprang. Redan när jag svängde in på parkeringen såg jag med sorg på alla nerblåsta träd och grenar som låg överallt. Stormarna hade satt sina tydliga spår. Det var många som var ute och promenerade så jag trodde inte att det skulle bli några större bekymmer att springa. 2 1/2 km´s slingan var avstängd men jag tänkte ändå springa 4:an. Lagom start med 4 km…

image

Strax efter 3 km så tog slingan slut… Allt såg så annorlunda ut och jag visste knappt var jag var. Det var bara att vända och springa tillbaka. Nu skulle det bli en runda på 6 km istället. Lika bra det 4 km är ju knappt lönt..

Lite här och var låg isen kvar. Det var bara att ta det lite extra lugn på de partierna. Oj, vad anorlunda slingan blir när man springer åt ”fel” håll. En helt ny upplevelse. Och så klart sprang jag fel och kom in på röda slingan. Nu blev det helt plötsligt en runda på 8 km istället för 4 km.. Det blev lite mentalt tungt ett tag och jag fick gå någon kilometer. Men sedan satte jag fart och sprang hela vägen tillbaks. Att det skall till två stormar för att få mig att springa längre än 4 km…

image

Häromdagen var det dax igen, denna gången fick jag med Micke ut på slingan. Efter typ 10 meter såg jag bara ryggtavlan på honom och efter 100 meter syntes han inte alls till längre. Men det var ändå kul att göra något tillsammans ;-). Slingan var i bättre skick, det hade röjts upp mycket på bara en vecka.

2 thoughts on “Dax att återuppta löpningen..

Kommentera

