Teamträff

image

För någon vecka sedan träffades alla vi fem tjejer som galet nog givit oss in på att genomföra tjejklassikern. Vi samlades i Nannas kök och intog kaffe och god fika. Det kändes skönt att träffas och diskutera frågor som vad för slags cyklar som de andra skall ha, våtdräkter och skidor, kläder och loggor, boende och resor.

Första prio just nu var att boka boende och det blev en rolig diskussion. En av teammedlemmarna föreslog att vi skulle bo på en skola som finns till förfogande inför Vätternrundan. Hon talade sig varm om vilken genenskap och stämning som det kommer vara där. Alla sover tillsammans i stora salar på liggunderlag. Två andra i teamet tittar förfärat på henne. Menade hon verkligen allvar? Sova på liggunderlag i en skola tillsammans med en massa andra människor?? Finns det inga hotell? Nu började sökningar på nätet. Allt från spahotell till campingstugor. Tillslut blev det en stuga 1 1/2 mil utanför Motala som alla verkade nöjda med.

Jag har tagit på mig att boka boende i Vansbro. Vilken makt jag har… skall det bli liggunderlag eller lyxsäng… Ha ha vi får väl se.

image

Vi bestämde datum för nästa träff. Då blir det en uppladdningstur på cykel… Jag inser  att det är då de andra kommer att förstå vilken bluff jag är. Jag kan riktigt känna hur jag cyklar för allt vad jag är värd och ändå inte hinner med. Avståndet kommer öka och jag kommer känna att det bränner i halsen och mjölksyra i benen… Man skulle kanske  montera på en dold, ljudlös motor på cykeln. Jag skulle utan minsta ansträngning susa förbi de andra, inget svett och ingen astmaandning. Jag skulle le lite uppmuntrande och ropa lite lagom käckt  ”Kom igen detta fixar ni..”

Eller så får jag helt enkel rikta in mig på en av anledningarna till varför jag gett mig in på allt detta. Det var för att förbättra min kondition och få känna glädje över att ha genomfört någon som tidigare känts omöjligt. Då duger inget fusk! Att jag ens kunde överväga den tanken…

One thought on “Teamträff

Kommentera

