Look who´s back..

image

Efter en total tystnad under några veckor, ja månads tid, så är jag tillbaka. Lite piggare, lite gladare och lite mer träningsmotiverad. Under dessa tysta veckor har jag hunnit bygga upp min motivation. Jag har tränat regelbundet men väldigt varierad träning. Mest har jag suttit på träningcykeln i källaren. Jag har simmat några gånger, varit på gymmet och t.o.m ute i skidspåret!

För en vecka sedan hade vi faktiskt ganska mycket snö, i alla fall för att vara i Halland och framför allt detta hopplöst snöfattiga år. Jag fick låna skidor, pjäxor, stavar och valla av min syster. Nu är min fina lillasyster inte min lilla syster om man jämför hennes och min längd. Så stavarna var på tok för långa. Det fick bli en tur till sportbutiken och införskaffa ett par nya. Nu skulle det bli åka av!! Min entusiasm smittade av sig på min goa kollega Carolina, som följde med och coachade.

Skidorna var inte vallade men jag tänkte att det inte skulle göra någon skillnad. Det var ju inte precis en OS-tävling jag skulle vara med i. Pjäxorna var ett nummer förstora men så sköna. Och stavarna de passade ju precis!! Carolina hjälpte mig på med skidorna och sen gav vi oss ut i spåret.

Varv 1: Oj, vad det gick bra! Jag bara gled iväg. Mycket lätt stigning, inga bekymmer. Lika lätt utför. Pigg och glad lät jag Carolina veta att detta är ju mycket roligare och lättare än att springa!!

Varv 2: Oj, nu började jag bli varm. Hade alldeles förmycket kläder på mig.

Varv 3: Pulsen har ökat och jag tar i för att hålla takten med Carolina. Jo då, det går fint hojtar jag ansträngt till svar när hon frågar hur det går.

Varv 4: Nu hänger jag inte riktigt med längre. Avståndet har ökat och jag känner mig andfådd. Precis lägligt kommer spårkillen så vi måste stiga av spåret och får en paus.

Varv 5: Det känns ordentligt i ben och armar och jag längtar efter en paus. Men skam den som ger sig. Vi såg ett nytt spår och bestämmer oss för att prova en ny runda. Plötsligt kommer det en liten uppförsbacke. Carolina springer snyggt upp för den. Själv står jag kvar där nere och trampar på stället. För varje steg jag tar så halkar jag tillbaka. Försöker mig på att enbart dra mig upp med hjälp av stavarna. Men nix det gick inte heller. Stiger av spåret och saxar upp, nog måste man väl få det? Resten av rundan gick i ganska lugnt och trevligt tempo. När vi kom tillbaka till start fick jag bekänna färg och förslå en fikapaus. Det blev varmchoklad i cafét. Hur mysigt som helst, kändes nästan som att vi var i fjällen :-).

Innan vi åkte hem blev det ett sista varv, nu med nyvallade skidor. Så mycket bättre det gick då! Allt som allt åkte vi 6 km. Helt ok för att vara nybörjare tycker jag. Jag tackar Carolina för en underbar dag. Tyvärr missade jag att ta några foton :-(. Nu har snön regnat bort och det blir nog inga fler turer i år. Tråkigt för jag tyckte det var en rolig träningsform.

Just nu sitter Oskar och Micke på Anfeilds läktare och sjunger ”You´ll never walk alone”. 5-1 mot Arsenal!!

One thought on “Look who´s back..

  1. Skrattar så jag gråter!!!! 😂😂😂😂😂 Du skriver underbart och jag framstår som världens skidåkare🎿, vilket jag definitivt INTE är! Hade kunnat vara tvärt om i hela beskrivningen utom i uppförsbacken, där hade jag något bättre teknik och envishet. Tack för en jätte mysig dag med många skratt och mycket svett! Så fort det blir snö igen gör vi om det 💖💖💖💖

Kommentera

