Julkoma

image

Så här såg det ut hemma hos oss den 23:e december, The night before christmas… Men det var då det..

Jag har kommit i typisk mellandagsmelankoli.. Julen känns passé. Granen barrar som värsta snöfall, eftersom vi tröttnat på att vattna den. Pepparkakshus och tomtar känns dammiga. Lika roligt som det var att ta fram allt pynt, lika skönt skall det bli att plocka bort det igen. Men det får vara kvar någon vecka till tror jag.. Julen var mysig och lugn, med som vanligt fler julklappar än tänkt.

Julen skall vara så lugn och mysig att det nästan blir kravfyllt och stressande. Nu är jag så trött på tv-soffan och pussel, choklad och skumtomtar, för att inte tala om skinkmackor, att jag nästan vill skrika. Jag går runt i min (ja, jag vågar knappt skriva det…) onepiece. Oj, oj, detta avskydda och fula, men ack så sköna plagg. Men jag lovar att jag bara har den i hemmets trygga vrå. När ingen mer än familjen ser.. ungefär som en morgonrock. Och när jag ändå är igång och biktar mina avskyvärda ägodelar.. Ja, jag äger ett par foppatofflor med! Ett par lila som är hur många år som helst.. De har jag på jobbet. Men inte så länge till… Jag har nämligen beställt ett par nya, fina jobbeskor. De är mörkblå med vita prickar!!

image

Idag var jag bara tvungen att snöra på mig mina löparskor och ge mig ut på en tur. Jag har inte sprungit på flera månader och lusten att plåga kroppen var långt borta. Det resulterade i en runda med varving av jogging och gång.. Tänk att det är så mycket lättare att springa på ett löpband.

Under min runda såg jag solen titta fram. Underbart! Tänk, det är säkert minst en vecka sedan jag var ute i dagsljus. Inte konstigt man är trött..

image

Här är julen bokskörd. Fjällgraven av Hjorth Rosenfeldt har varit min julläsning. En mycket bra och välskriven bok. Den kan jag varmt rekommendera!!

Tror att jag skall krypa ner tidigt i sängen ikväll och ta mig an Kepler och Sandmannen. Men först blir det pasta med ost- och skinksås. Allt för att bli av med julskinkan 🙂

God fortsättning på er alla!

Kommentera

