Julstress..

image

Jag hade planerat för en mysig luciamorgon. Lussebullar till frukost och fin sång på TV´n. Men under natten vaknade jag flera gånger och började grubbla över alla julklappar som skall införskaffas. Sen började jag fundera på vilken tråkig lucia det skulle bli eftersom alla lussebullar, rockey roads, knäck och pepparkakor redan är uppätna. Huset behöver städas och en massa tvätt tvättas.. Och tillsist kom jag på att jag inte tränat på en vecka.
Hjärtat började slå snabbare, skulle jag tillbringa förmiddagen med julklappsinköp på Väla? Eller skulle jag julbaka så att barnen kan få en mysig lussefika i eftermiddag? Städa och tvätta kanske? Eller skulle jag helt enkelt strunta i alla julförberedelser och gå till gymmet istället?

När klockan ringde var jag så uppstressad och på dåligt humör så att jag knappt ville titta på den perfekt tråkiga luciamorgonen på TV. Jag kivade med Ida om hennes klädval för dagen och med Oskar för att han slänger sin nya skjorta på golvet. Anton var smart nog att hålla sig på avstånd. Han cyklade till skolan i god tid… Oh, härliga, underbara luciamorgon…

När alla barnen väl var i skolan och huset tomt insåg jag att det verkligen var gymmet som jag behövde gå till. Så gott det var att ge allt och känna irritationen rinna av mig! Nu i efterhand kan man ju undra vad jag stressade upp mig för. Det är ju långt kvar till jul..

image

Eftermiddagen tillbringades med julbak. Så nu står det lussebullar, pepparkakor och Rockey Road på bordet!

imageimage
Så här ser vår lilla rockiga lucia ut i år. En klädkompromiss från båda håll 🙂 . Glad lucia på er!!

Kommentera

