Fem om dagen..

image

Jag vet att mina matvanor inte är de bästa. Men det här med vad man får och inte får äta är en djungel. LCHF, GI, viktväktarna, stenåldersdieten, 5:2…
Hittills har jag kört lite av varje. Istället för att fokusera på vad man inte får äta så har jag kört på vad man får äta. Kött är bra enl. GI, feta såser är toppen enl. LCHF. Frukt och grönt är bra tycker viktväktarna, pasta vet ju alla att det är bra när man laddar inför ett hårt träningspass. Och när jag var lite så gick socialstyrelsen ut med rekommendationer att vi skall äta mellan 6-8 mackor om dagen!!
Tyvärr så har inget av detta hjälpt mig alls. Men om jag skulle göra tvärt om och fokuserar på vad jag inte skall äta så finns det inget kvar att lägga upp på tallriken. Toppen för den som vill gå ner i vikt snabbt! Hälsosamt-absolut inte.

Förbud funkar inte heller på mig. Häromdagen så bestämde jag mig för att försöka äta nyttigare och vips så hade jag handlat hem urgoda saffransskorpor och alla ingredienser till lussebullar. Hur tänkte jag egentligen??
Men nu har jag kommit på en grej som kan funka. Fem om dagen, dvs jag skall äta fem frukter varje dagen. Förhoppningsvis så försvinner lite av sötsuget då. Om inte annat så har jag iallafall fått i mig massor av nyttiga vitaminer!

Träningsvärken från i tisdags hindrade inte mig från en ny förmiddag på gymmet idag. Känner mig som iron woman 😉 . Äntligen är träningen rolig, något jag ser fram emot!
Trevlig helg alla!! Själv laddar jag för att gå till jobbet 🙂

Kommentera

