Milano, del 1..

image

Milano är lyxens stad. Jag har aldrig sett så många exklusiva butiker på samma ställe. Gata upp och gata ner med märken som Dior, Versace, Armani, Prada..

image

Jag hittade en brudklänning och skickade ett MMS till Micke och undrade ifall vi skulle slå till. Fick tillbaka messenger undeliverd. Lika bra det, eftersom den gick loss på 140000kr…
Det blev lite shopping till barnen. Hittade några butiker med, om än inte billigt, så iallafall lite bättre priser. Abercrombie&Fitch, JDC Urban store och Zara.
Själv hade jag tänkt köpa mig en ny plånbok. Men jag insåg att om jag skulle köpt någon av den som jag hittade så hade jag inte haft något kvar att ha i den..
Men det var kul att bara gå och titta.

Som en skön kontrast till all lyx är vårt hotell. Vi bor på 6:e våningen och det är nätt och jämt att vattnet orkar upp i duschen. Enkelt och spartanskt. Jag läste en recension om hotellet att frukosten var generös. Den som skrev det kan sannerligen inte äta mycket till frukost!! Eller bara sötsaker för det finns det lite mer av.
Imorse såg min tallrik ut så här: 1 pkt smör, 1 pkt marmelad, en svettig ostskiva, juice i en plastmugg och kaffe. Som tur var kom det in några vita frallor. För Antons del fick han vara utan smör men fick i gengäld yoghurt..
Men alla i receptionen är mycket trevliga och hjälpsamma. Och hotellet ligger centralt. Det finns t.o.m en Samsung platt-tv på rummet. På den kan vi se Hugh Grant prata italienska… Älskade dubbade filmer…

Återkommer med fler inlägg om Milano. Blir jobbigt med långa inlägg via iPhone.. Ha det gott!

Kommentera

