Att våga släppa taget..

simskola 011

Vi har sedan länge en Milanoresa inbokad nästa vecka. I nu länget finns det inte en chans att Oskar kan åka med. Efter många funderingar hit och dit om hur vi skall göra; skall vi stanna hemma allihop (Anton vill gärna åka..), skall jag åka själv med Anton och Ida (den planen förkastades ganska fort..), skall vi fråga mormor och morfar eller någon annan ifall de vill följa med??
Men till sist så har vi kommit fram till att jag och Anton skall åka själva. Micke och Oskar kommer att boka in en Englandsresa till våren istället.
Och vi får hitta på något kul att muta Ida med.. Hon tyckte ändå att Milano lät tråkigt. Fotboll, kyrkor och en massa promenader.. ”Men mamma, finns det inga roliga affären där?” ”Nä Ida, i Milano finns det inga roliga affärer alls..” svarar jag med fingrarna i kors och hoppas på att bli förlåten för min lögn. Att ljuga för små barn känns inte fint, men nöden har ingen lag.

För mig är resan en stor utmaning. Inte resan i sig. Jag älskar att resa och det skall bli underbart att få egentid med Anton!! Utan problemet är att våga släppa kontrollen över Oskars välbefinnande..
Jag kommer inte vara hemma och se varje liten tillstymmelse till förbättring eller försämring, jag kommer inte kunna tjata på honom stup i kvarten; ”Hur mår du nu Oskar?”, ”Har du ont?”, ”Har du jobbigt att andas?”.. Jag kommer inte kunna lyssna på hur han andas eller kolla hur pulsen känns och hur alla operationssnitt ser ut. Jag kommer inte ens att vara med på hans första återbesök på hemsjukhuset.

Jag inser nu att Oskar också kommer att få semester- från mig <3. Mamma och sjuksköterska inte alltid en bra kombo..
Micke är en fantastisk pappa. Han vet precis lika bra som jag vad som hände nere i Lund. Och jag litar på att både han och Oskar klarar sig i fem dagar utan mig.
Jag tror till och med att det kommer bli utvecklande dagar för oss alla!

Nu är det bara att slipa på sin italienska… Buon giorno, grazie, arrivedeci,, Non capisco!!

5 thoughts on “Att våga släppa taget..

  1. 💖 💖 💖 Ha en underbar resa och jag beundrar dig! 💖 💖 💖 Mamma och ssk är möjligtvis bara en dålig kombo för en själv när man vill ha koll på allt 😉Kram

  2. Såklart att ert beslut är det bästa. Förstår att det är med blandade känslor men det kommer att bli så bra. Ha en härlig semester med Anton och njut! Kram

Kommentera

