Tårthaveri

tårthaveri 003

Jag är ingen älskare av att baka. Ändå kan jag ibland bli så inspirerad av när någon bakar på TV eller jag ser ett recept i en tidning så att jag får för mig att slänga ihop något smarrigt och fint. Ofta slutar det med att jag står och svär.. Familjen försäkrar att även om tårtan kanske inte ser ut som det var meningen att den skulle så smakar den gudomligt.. Eller de säger faktiskt inte gudomligt, de säger att den går att äta..

Igår var det dax igen! Jag fick för mig att göra en Bananoffe Pie från http://www.femme.se/jennysmatblogg/ . Jag har lyckats med den förr och då tyckte jag att den var jättelätt att göra. Men inte igår… digestivebotten blev bara en smulig massa och det var jättesvårt att bre ut kolakrämen på den.. Smulor i hela köket, det knastrade härligt under sockarna.
Med tiden har jag blivit expert på att kamoflera tårtmissöden 😉 .

Här kommer ett litet potpurii från sommarens tårtkalas:

Oskars tårta…
iphone 2012-13 024

Ida var nyfiken och smög iväg och tjuvkikade på tårta och pang… så låg tårtan på golvet.. En förtvivlad liten tjej kom ut och viskade i mitt öra att något råkat hända.. Det var bara att åka iväg till Konsum och köpa grädde och marsipan. Voila, ny tårta!!

tårthaveri 021<

Antons tårta…

tårthaveri 001
..var nära att brinna upp..

Mormor gjorde fina tårtbakelse till Idas födelsedag…

tårthaveri 003
..inga missöden 🙂

Och så här blev slutresultatet från tårtan igår:

tårthaveri 017<

Smaklig kväll!!

4 thoughts on “Tårthaveri

Kommentera

