Nu är vi på banan..

lagan 007

Så är vi då anmälda till vårt första lopp, Vansbro tjejsim 2014!!!
Shit, är vi riktigt kloka?? Jag som knappt badar i havet på sommaren skall ge mig ut och simma på öppet vatten..
Men någonstans där inne gror ett litet korn av spänning och förväntan. Visst skall vi klara det!

Simglasögon och våtdräkt behöver införskaffas. Badmössa i en knallig färg får vi på plats. Varje startgrupp får sin egen färg. Jag hoppas på cerise eller limegrön. Eller strunt samma förresten, med badmössa på huvudet liknar man en ödla oavsett färg!!
Skulle kanske satsa på en sådan modell som alla hade på skolgympan i lågstadiet. Den liknade en påse som man drog ner över huvudet och framtill fanns det plastvisir som man kunde titta ut igenom. Jag hade ingen sådan badmössa… Min var mjuk och orange och jättepraktisk.. Jag hatade den! Jag tror faktiskt att jag fick tjatat till mig en sådan där cool rymdbadmössa som alla hade.
Men på Vansbrosimmet är det just en sådan badmössa, som jag var ensam om, som alla kommer att ha :-). Ha ha ha, jag var bara lite före min tid.

Micke har lovat att för varje lopp som jag genomför så skänker han en slant till Oskars insamling. Bra va?! Han har bara inte bestämt sig för summan ännu..

Idag tog jag en promenad längst Lagan bara för att få en känsla av vad det är vi gett oss in på. Kan lugnt säga att det inte såg ett dyft inbjudande ut, bara mörkt och kallt. Hua..
lagan 002<

2 thoughts on “Nu är vi på banan..

Kommentera

