Vinn över höstdeppet…

hösten-13 006
Efter en underbart fin sensommar så har nu hösten gjort sitt intåg på allvar. Veckan har varit fylld av regn, sjuka barn och bananflugor. Inte helt lätt att njuta av nuet (vilket förra inlägget handlade om..)

Men några saker har jag i alla fall njutit av förutom alla levande ljus som jag tänt..

glänningecupen 001
Jag och Ida har sanerat badkaret i källaren på spindlar… Väldigt dumt ställe som de har betämt att bosätta sig på. Ida tyckte det var spännande värre att jaga alla (typ tre stycken) stora monsterspindlar. När badkaret var rent och fint så hade vi en mysig spa-kväll bara hon och jag ❤
glänningecupen 002

Jag säger bara Aromaäpplen och äppelpaj… Mums!! Tyvärr har vi inte fått så många äpplen i år, så vi får slåss om dem vi har..

hösten-13 007

Shopping… (hmm Micke uppskattar inte denna punkten lika mycket som jag..). Men helt klart blir man på bättre humör av att handla. Idag fick jag införskaffat mig en ny träningtopp, c-vitaminer, presenter och lite fler ljus. Jag har också beställt klinkers till uterummet 🙂 Det blev även en dammsugare efter som den gamla knappt håller ihop längre. Men dammsugare känns INTE som saker som jag njuter av i höst..

Den gamla dammsugare gjorde en sista bra insats idag. Den och jag gick till attack mot alla bananflugor som vi fått in. Det var jätte effektivt!! Just nu står den ute på trappan, för alla de flugor som överlevt attacken lär ju flyga ut igen. Men här inne är det i alla fall flugfritt!!

hösten-13 011

Man kan ju inte alltid leva i nuet. Ibland måste man få drömma sig bort och det gör jag gärna med denna härliga katalog. Alperna…

hösten-13 013

Nu skall jag till gymmet och inviga min nya topp!

hösten-13 014

One thought on “Vinn över höstdeppet…

Kommentera

