En fotbollsmammas helg..

glänningecupen 017

Jag har aldrig spelat fotboll i hela mitt liv. Eller jag provade faktiskt på en gång när jag var nio. Alla hade spela i flera år och visste allt om inkast, utkast och positioner. Jag fattade inte ett dugg.. Tänkte att det finns en boll och den skall i rätt mål, kan väl inte finns så mycket regler kring det?? Det gick inte så bra.. Domare blåste av gång på gång.. Jag gjorde nog alla fel som man kan göra. Gud, så tråkigt fotboll var!!

När jag var 21 flyttade jag till Göteborg och levde singelliv. Läste sportrecensioner om allsvenskan och pluggade in tabellen inför krogbesöken och gjorde succe!! Tills någon frågade något om premier league.. Ähh, vad är det?? Engelska ligan?? Chelsea? När jag var på språkresa i Eastbourne efter åttan tillhörde jag Chelseagruppen.. Det var nog ett fotbollslag.. Hur pinsam får man va??

Men tro det eller ej, jag har faktiskt lärt mig ganska mycket om inkast, utspark och positioner som fotbollsmamma i en fotbollstokig familj!! Jag har t o m rätt bra koll på premier league.. Har faktiskt varit och sett en match mellan Tottenham och Liverpool live!!

Jag har kommit fram till att jag gillar fotboll. Särskilt när mina egna barn spelar. Igår tittade jag på när Anton spelade seriematch hemma. Det var en jämn match och jättespännande! De vann tillslut med 4-2. Heja heja!!
Idag har Ida spelat cup. Det är underbart att se de små spela!! -”Anna” du är back! ropade fotbollstränaren till en liten tjej. Hon tittade förvirrat på tränaren och ropade försiktigt tillbaka -Vad skall jag göra då?? Jag förstår henne precis <3.

Idag hade jag ett pass som vakt. Mitt första uppdrag som vakt, parkeringsvakt.. En fotbollsmammas plikt..

glänningecupen 016

Kommentera

