Min veteran..

LFK-dagen 020

Jag är sambo med en veteran. Är det konstigt att man får åldersnoja??
Bara ordet veteran får mig att tänka på farfarsbilar på Liseberg, eller gamla antika bilar som körs av välklädda äldre herrar med hatt och käpp. Nu känns Micke varken som en farfarsbil eller äldre herre med hatt. Möjligtvis på morgnarna när han skall komma upp ur sängen..
Nä, Micke har blivit veteran i fotbollssammanhang. Igår spelade han en veteranmatch mellan 60-talister och 70-talister. De flesta som var med var gamla lovande LFK`are med sina glans dagar på 80- och 90-talet. Nån och annan var även aktiv på det nya seklet! Igår var det dax för dem att åter snöra på sig fotbollsskorna och mötas för en inbördes match.
Det var kul att se alla gamla spelare äntra planen, men det var också med en viss bävan. Hjärtstartaren var på plats, lika så tejp och kylspray. Jag hörde också något om att naprapaten lämnat lite luckor öppna i kalendern på måndag.. Hur gick det då? Jo, inga större skador verkar ha inträffat. Och visst kunde de fortfarande spela fotboll. Men tempot var kanske inte var det en gång varit. Ida tyckte det gick i slow motion ;-). En sak som definitivt fanns kvar hos spelarna var glädjen och det brinnande intresset för fotboll.
Dagen avslutades med en rolig fotbollsfest med en massa trevliga och glada människor!!

Idag var vi lite trötta. Gissa om jag blev glad när min söta syster kom med pastasallad och chokladkaka 🙂

LFK-dagen 023
Tack Annika!

Kommentera

