I den bästa av världar..

latte
Innan min underbara sambo åker till jobbet väcker han mig med en puss och morgontidningen. Han säger att jag är det bästa som hänt honom och att han kommer att sakna mig så när han är på jobbet.
Efter att ha läst tidningen går jag ner och gör i ordning en näringsriktig frukost. Jag väcker Ida med en puss. Hon ler lyckligt och går upp och klär på sig just de kläderna som jag lade fram igårkväll. Jag får borsta hennes hår, utan minsta protest och gör fina invecklade flätor.
Medan hon äter sin näringsriktiga frukost med god aptit och jag tar en skummande härlig kaffelatte så vaknar killarna upp till en ny härlig skoldag. De är pigga och utvilade och pratar i mun på varandra om allt nytt som de skall lära sig idag. Inte en sur min så långt ögat når..

Jag lämnar Ida på skolan och har egentid på gymmet. Det går så lätt, så jag tar lite extra vikter på hantlarna. Tittar mig i speglarna och ser så snygg och vältränad ut. Jag känner mig pigg efter gympasset så jag kör ut till slingan och springer en mil i bara farten. Fåglarna kvittrar och solen gnistrar i Lagan. Ett och annat rådjur tittar fram mellan träden. Väl hemma igen blir det en dusch och jag slänger ihop en härlig sallad.

På eftermiddagen när killarna kommer hem ifrån skolan så frågar de ifall de kan hjälpa till med något här hemma. Men eftersom alla hjälptes åt att städa huset igår och eftersom alla är så noga med att plocka undan efter sig när de tagit fram något, så är det svårt att hitta på några uppgifter till dem. De får lägga in sin rena, välstrukna tvätt i sina välsorterade gardrober.

Oj, nu kommer Micke hem med blommor och han har varit och handlat god kvällsmat. Han säger att han och Anton struntar i fotbollen ikväll. Det är ju ändå familjen som är viktigast. TV´n slås på första klockan åtta (på kvällen allså). Jag myser i soffan och ser en hel film utan att somna i första pausen.
Jag blickar ut över det avtorkade köksbordet med de fina blommorna på och ser den skinande rena diskbänken utan ens ett glas på. Tittar ömt och kärleksfullt på min familj och känner mig så pigg och utvilad.

OBS!! DETTA ÄR EN ANNONS, VERKLIGHETEN SER HELT ANNAN UT…

7 thoughts on “I den bästa av världar..

  1. Ha,ha,ha… Jag kände så väl igen mig i din beskrivning, för jag har det likadant hemma hos oss… NOT! Men drömma kan man ju! Kram Yvonne. (som träffade dig förra lördagen hos Agneta o Conny).

Kommentera

