Höst = nystart

iphone 2012-13 021
Idag är det min sista riktiga semesterdag. Vart tog veckorna vägen??
Häromdagen fick jag nästan lite panik. Det kändes som att allt det roliga tog slut och att livet var över (tja, så drastiskt kändes det..). Jag började febrilt leta resor på nätet. Men på något konstigt sätt så förändrades tankarna och plötsligt kändes hösten som en nystart. Uppfriskande och spännande. Livet är kanske trots allt inte slut..

Även om sommaren inte är över än på ett tag, så började min nystart idag. Jag återvände till slingan och sprang mina första kilometrar på länge. Förvånande nog så kände jag att jag saknat slingan. Lukten av barr, lugnet och den fina naturen. Den fick mig att bli lugn, kanske för att jag mindes barndomens tipspromenader. Vilka vi avskydde att tvingas med på… Men framförallt så minns jag min trygga morfar. Han sprang jämt. Ett år blev han ”Årets korpare”, eftersom han alltid syntes till på slingan och vi barn var mäkta imponerade :-). Ha, ha, det var den största idrottsprestationen i min familj. Ibland fick vi följa med honom till slingan, vilket var betydligt roligare än tipspromenad.

Förutom att jag har börjat springa igen så har jag fått mitt träningprogram på Take Care. Två gånger i veckan är det tänkt att jag skall träna på gymmet och två gånger i veckan på slingan.. Imorgon skall jag till gymmet och träna ”på riktigt” för första gången, YES!!

Nu blir det en nöjestripp till Väla med barn och farmor 🙂

Kommentera

