Träning på ny nivå..

träning 006träning 009
Jag har fått en förtidig födelsedagspresent av min familj <3. Årskort på gymmet!!
Idag hade jag en tid inbokad med PT Caroline på TakeCare. Nervös och taggad gav jag mig iväg.

Först gick vi igenom ett frågeformulär om hälsa, träningsvanor och mål med min träning. Mitt mål är såklart att klara av tjejklassikern!
Sedan var det dax för screeningen. Jag tittade mig runt för att se vad det kunde vara för konstig apparat som skulle användas. Jag hade en föreställning om att det var en typ av våg som man skulle stå på med en massa ultravioletta strålar som scannade av kroppen. Och 30 sekunder senare så skulle svaret komma fram på en dataskärm som skulle visa alla fel och brister, fettmassa och bentäthet. Ha, ha, så fel man kan ha..

Jag fick allt se till att aktivera mig och använda min kropp. Medan jag gjorde vissa bestämda övningar, så mätte Caroline rörligheten i mina leder. Det visade sig att jag inte hade några större bekymmer, utan det är bara att köra på! Imorgon kväll skall jag dit igen. Då skall vi gå igenom ett träningsprogram anpassat efter just mig. Jag är sjukt taggad 🙂 Tack fina familj för presenten, ni är bäst!

Kommentera

