Dagboksanteckningar från förr i tiden..

dagbok o pizza 004dagbok o pizza 005

När jag höll på att röja häromdagen så hittade jag min gamla dagbok från 1981-82. Jag var nio år då och älskade att skriva eller INTE. Välskrivning var något av det tråkigaste jag visste, därtill hade jag dyslexi. Men dagbok skulle jag av någon konstig anledning ha.
Ida brukar alltid fråga mig ”Hur var det förr i tiden, när du var barn..?”. Låter som om man var född på 1800-talet.. Så igårkväll när Ida skulle sova så läste vi om hur det var förr i tiden.. Spännande värre..

1 Januari 1981- Jag och Pontus, (min kusin), var uppe till tjugo över två på natten. Vi vaknade klockan nio då väckte jag Pontus och vi gick ner i kjällaren och tittade på jul igen hos Julofsson. Vi var hos mor-mor och mor-far och åt mat. Jag ringde Kristin och så sa jag gott nytt år och god fort sätt ning. Jag gick och la mig klockan ällva nästan och lyssnade på band. (Detta var det längsta som jag skrev i min dagbok)

4 Januari 1981- Jag och Annika åkte till mor-mor och mor-far vi sprang två och en hallv km. Vi fick 5 kr godis.

11 Januari- Vi sprang. (Jag har tydligen sprungit förr..)

12 Januari- Jag vaknade och gjorde morgongymnastik. Flickgymnastiken började. (Hmm jag förstår att Ida tror att jag växte upp på 1800-talet, morgongymnastik och flickgymnastik..)

23 Januari- Jag skrev i dagboken. (Himla tur att jag skrev det, annars hade jag ju inte haft något att skriva om..)

29 Januari- Vi hade en lärare för fröken har en jättesjuk svärmor.

1 Mars- Jag bädda sängen

2 Mars- Jag bädda sängen

3 Mars- Jag bädda sängen

4 Mars- Jag bädda sängen

5 Mars- Jag bädda sängen (Vilken fruktansvärt tråkig vecka jag måste haft om det mest spännande som hände var att jag bäddade sängen..)

Även om det stod mer fantastiskt spännnande saker i dagboken så blev det en ganska kort godnattsaga. Men full av nostalgi ❤

Kommentera

