Oväntad promenad

chili 001chili 002
Den här lille sötnosen och hans matte drog med mig ut på en promenad idag. Och det tackar jag för!
Jag var supertrött redan när jag vaknade och hade tänk smyga till mig en tupplur, eftersom jag var själv hemma.. Men istället plingar det på dörren och utanför står en liten söt krabat som heter Chili. Honom kan man inte säga nej till.
Det blev en uppiggande promenad längst Lagan. Jag och Chilis matte, Agneta, fick en trevlig pratstund. Vi har inte träffats på länge så vi hade så mycket att prata om. Det är de här oplanerade träffarna som är bäst 🙂 .
Väl hemma var jag piggare iallafall för stunden. Om sanningen skall fram så blev det ändå en powernap..
Men nu är det full fart med pizzabak. Några i familjen är inte så förtjusta i tomatsås, så vi skall testa byta ut den mot ricotta. Allt enligt recept från Leila.

Tack Agneta och Chili för promenaden!

2 thoughts on “Oväntad promenad

Kommentera

