Beer Can Chicken..

iphone 2012-13 023

Idag provade vi på något nytt. Beer Can Chicken eller hel kyckling på ölburk som grillas på klotgrill. Kändes lite barbariskt och såg allt annat än aptitligt ut när vi satte den/det på grillen.. Snabbt på med locket så att vi slapp se eländet. En huvudlös , flådd kyckling trädd på en ölburk får ju knappast en att känna sig som en sund och fin människa… snarare som en mördare…
Men efter nästan en timme så var det dax för glaze och vips så hade den/det förvandlats till en aptitlig munsbit och vi kände oss som mästerkockar. Till kycklingen hade vi klyftpotatis och ugnsbakade grönsaker toppade med fetaost. Det blev supergott och det var så enkelt att göra. Prova!!

iphone 2012-13 027

Vad beträffar träningen så är jag allt annat än stolt.. Hmm, jag vågar knappt erkänna det ens för mig själv men sedan min fantastiska mil så har jag inte sprungit en meter.. Tre veckor av total förslappning.. Men jag kan avslöja att nästa vecka är det dags för nystart som heter duga 🙂 Mer säger jag inte… Kram till er ❤

2 thoughts on “Beer Can Chicken..

Kommentera

