Första milen är avklarad, jippie!!

iphone 2012-13 059
Champangen är uppkorkad och jag njuter av de härliga bubblorna. Men den största tillfredställelsen är helt klart känslan av att ha nått mitt första delmål: Milen!!
Jag hade inte alls planerat att det skulle bli idag. Tog på mig träningkläderna redan i förmiddags men städning och ogräsrensning kom på något konstigt sätt emellan. Först framåt kvällen kände jag mig redo för slingan. Bestämde mig för att idag skulle jag springa 8 km i lugn takt. Efter 5 km var jag dödstrött, men tröttheten gick över. När jag närmade mig mål efter en runda på 6 km och en på 2,5, så kände jag att jag nog skulle klara 1,5 km till… Och visst gjorde jag det!! Jippie 🙂
När RunKeeper-rösten sa 10 km och 100 meter så stoppade jag den och slutade springa. Vilken glädje, jag gick i SAKTA takt de sista 1,5 km till mål och bara njöt av skog, natur och alla andra som var ute och sprang. Så nöjd med mig själv. Hade jag orkat så hade jag skuttat av glädje.. Tänk för några månader sedan kämpade jag för mina första 4 kilometer och idag så sprang jag en mil..

Egentligen så hade champangen behövts så mycket bättre de flesta anda löpdagar. Då jag kommer i mål helt slut och inte alls lika nöjd med mig själv. Men det kanske inte hade varit så sunt att dricka champange varje gång som det inte går lika bra.. Framförallt hade det inte blivit billigt..

Nu sitter jag här och njuter av de sista bubblorna, Västerbottenpajen är slut och vi tittar på Ernst sommar.. Ha ha, jag tycker t.o.m att han är riktigt bra där han går runt och myser barfota.. (Champange gör ju onekligen livet lite mer rosa 😉 )
Tre pass kvar att jobba sedan är det semester!! Trevlig sommarkväll på er!

6 thoughts on “Första milen är avklarad, jippie!!

  1. Jag säger det igen och det tåls att upprepa: -Du är GRYM!!!
    Hmm…semester om tre pass….betyder att du tar semester när jag kommer tillbaks 😦 … INTE lika kul för mig, men för dig som ska få vara ledig med familjen! Kram och SKÅL!

  2. Tack själv! Både jag och Chilli hade en trevlig runda och HON är inte lite stolt över att få vara med på bild på dina fina blogg!! Tror du att det blir du eller jag som springer först efter att vi båda klarat milen 😉 ?? Kämpa på! Och du, jag har öppnat alla DVD så nu j –r…

Kommentera

