Stockholm

stockholm mm 017
Vi har tillbringat några härliga dygn i Stockholm. Den tuffaste träningen under dessa dagar har varit att köa med killarna på Hollister och trängas med massa människor på spårvagnen till Djurgården. Som ni förstår så har jag inte tagit ut mig nämnvärt.. Dock steg pulsen markant, särskilt på Micke, när den nyinköpta GPS´n slutade att fungera lagom tills att vi körde in i Stockholms innerstad.. Som tur var så fungerade den lite då och då, så vi fick en fingervisning om att vi var på rätt väg.
Vi bodde på Hotell Adlon som ligger mitt i stan, stax intill PUB. Perfekt läge. Hotellet var bra, rummen fina. Men frukosten var en besvikelse.. Tråkigt, eftersom hotellfrukost är något som man ser fram emot när man väl bor på hotell..
Vi bestämde oss för att vara riktiga turister under denna Stockholmsvisit. Köpte Stockholmskortet, gick på Vasa-museet, åkte Djurgården-runt med båt, var på Gröna Lund, besökte HardRock-café och T.G.I friday´s. Barnen tyckte att allt detta var helt ok, men det bästa med hela lillsemestern var shoppingen!! Killarna shoppade loss på Hollister och Ida på Zara. Jag hittade en rolig liten affär precis vid hotellet, Americana Classic Vintage. Där fanns det många fina skyltar och gamla basebollar, slagträn och handskar. Jag handlade inte men njöt av att gå runt och titta.
Och jag fick använt upp min NK-poäng. Det visade sig att jag kunde handla för 1700 kr!! Jag blev överlycklig, men insåg ganska snabbt att man inte får så mycket för det på NK.. Tillslut hittade jag två fina tavlor på NewPort. De passade fint in i vårt vardagsrum. Nu kan jag med gott samvete avsluta mitt NK-medlemskap. So long!

2 thoughts on “Stockholm

Kommentera

