En njutardag..

stockholm mm 084
Dagen har varit en riktig njutardag 🙂 .
I morse gav jag mig iväg ut och sprang. Efter ett peppande samtal med fina Pia, så kom vi fram till att jag inte ska stirra mig blind på löptiden. Känner mig lätt missnöjd om jag inte förbättrat tiden och det är ju inte så lätt att hela tiden springa snabbare än sist.. Istället borde jag ju vara nöjd med att jag faktiskt har varit ute och sprungit!! Sagt och gjort idag bestämde jag mig för att spinga en annan runda än någon av de vanliga, jag hade en ny spellista på Spotify och jag sprang i bekvämlighetstempo. För första gången sedan jag började använda RunKeeper så njöt jag av min runda. Jag hann se blommarna vid kanten, ankungarna som vaggade efter sin mamma och jag orkade t.o.m kosta på mig ett leende till de som jag mötte. Tiden var urusel och så här skall jag kanske inte springa varje gång om jag vill blir bättre. Men RunKeeper är fantastiskt och jag gjorde faktiskt nytt rekord idag, min längsta runda hittills 6,3 km!!

Solen sken så gott under eftermiddagen och jag fick med mig alla tre barnen till stranden. Den äldsta försvann snabbt till sina polare. Men jag fick iallafall njuta av de andra två modiga godingarna. Trots isande vindar så badade de förfullt. Själv satt jag och huttrade under en handduk.

Kvällen tillbringades med lite grillat.. Eftersom Micke ägnar dagen åt golfpartaj så var det jag som fick stå för grillningen. ”Va? Mamma, ska du grilla??” Ja, vad är det för speciellt med att grilla?? Det är bara en grej som killar kör med för att slippa göra såser, sallader, potatis och till på köpet skall de dricka öl samtidigt.. Klart jag skall grilla! Hmm, det gick inte så bra.. Jag gjorde ett typiskt nybörjarmisstag och slängde in pommesen alldeles förtidigt. Vilket inte bara resulterade i att pommesen fick väldigt mycket färg, utan även att jag fick slänga på köttet innan kolen fått den rätta glöden. Efter en minut hade de fina köttbitarna fått en missklädsam kolsvart färg. Köttet var fortfarande rått inuti så fick jag stå med stekpincett och svedda händer och vända grillbitarna medan svetten lackade. Om jag gnällde på isande vindar på stranden så var detta dess motsats. Shit vad varmt!! Nu förstår jag varför det behövs öl när man grillar!! Jag lovar, nästa gång kan jag t.o.m servera ölen, bara jag slipper grillf-n själv.
Barnen sa inte så mycket om de svarta grillbitarna, bara att de helt plötsligt saknade sin pappa.. Jag fick dock min revanch med efterrätten. Grillad chino med vaniljglass. Succé!!

Nu avslutas njutardagen med att sjunka ner i soffan med en bok och ett glas rosé!

Kommentera

