En morot

iphone 2012-13 005
Ok, detta liknar kanske inte en morot.. Men det är en mental morot 🙂 .
Man skall sätta upp mål och delmål i sin träning. Mitt första delmål är att springa en mil, när jag klarat det så får jag öppna champangen! Just nu har jag sprungit som längst 6 km och då hade jag inte orkat springa en meter längre.. Men jag hoppas att jag fixar det innan sommaren är slut.

Sist jag var ute och sprang så sprang jag om två joggare. Jippie, det är första gången som jag springer om någon annan än de som är ute och går. Jag låg efter dem ganska länge och samlade kraft. Ville liksom inte ge allt, rusa om och sedan helt ta slut. Tänk vad pinsamt om jag hade behövt stanna 100 meter längre fram för att vila. Jag hade min lysande korallröda topp på mig så det hade inte funkat att gömma sig bakom några träd heller.. Därför låg jag efter ganska länge för att sedan ha kraft att fortsätta vara framför hela vägen till mål. Vilken känsla det var!!

Kanske inget att skryta med eftersom jag blir omsprungen av andra löpare hela tiden. Precis innan mål blev jag omsprungen av tre pensionärer..!! Jag hade nästan sprungit 6 km och var så trött att jag knappt orkade flytta min fötter och än mindre orkade jag mobilisera min krafter för att slippa denna förnedring. Men minsann så sprang de hurtig och överlägset om. Pensionärer har allt bra flås de, med all den träning som de får för att vara först på bussarna eller av Danmarksbåtarna.. Slingan kan de väl iallafall hålla sig ifrån. Jag gillar inte att de springer om mig i spurten.. Men nästa gång har de inte en chans. Jag har nämligen bubblor som ligger och väntar i kylen!!

Kommentera

