Ett vitt fint kök..

iphone 2012-13 007
Idag vaknade jag redan halv åtta. Pigg och glad hoppade jag i träningskläderna för idag skulle jag ut och springa!!
Men först var det frukost. Sedan var jag tvungen att vänta ett tag, ville ju inte få håll. Upptäckte att köksskåpen var lite fläckiga. Bäst att torka av dem. Ett vitmålat kök är fint, men då skall det ju också vara vitt! Vi har ganska många köksskåp.. När jag ändå var i farten kunde jag ju ta alla golvlisterna med och elementen. Väggarna har grå panel och de behövde med torkas av. Det var faktiskt allt för länge sedan det blev gjort. Ungefär här någonstans så undrar Micke, min kära sambo, hur många rum jag tänkt att städa innan jag skulle ge mig ut att springa. ”För du har väl tänkt att ge dig ut och springa??”
Genomskådad…
Men trots det så fortsatte jag med hallen, strök en massa tvätt (jag brukar aldrig stryka..), ringde några viktiga samtal. Det kunde ju faktiskt vara bra att veta om alla de intjänade poängen på NK-nyckeln fortfarande gällde. De hade ingen kundtjänst öppen på söndagar.. konstigt..

Sanningen är den att det tog mig 6 1/2 timmar innan jag blev så trött på mig själv så att jag bara tog på mig skorna och gav mig iväg ut och sprang.. 6 1/2 timmar!!!

Men det har sina fördelar att dra ut på plågan. Jag har ett nystädat hem och nystrukna kläder. Om jag hade sprungit min runda klockan åtta i morse så hade jag kanske varit så nöjd med mig själv att jag inte tyckt att jag behövt göra mer under denna dagen. Jag hade iallafall aldrig torkat golvlisterna..

2 thoughts on “Ett vitt fint kök..

Kommentera

