Tips och ideér

iphone 2012-13 004
För några dagar sedan damp nya numret av iform ned i brevlådan. Igårkväll sjönk jag ner med tidningen i soffan och tänkte låta mig bli inspirerad och få massor av nya tips och råd. Jag började bläddra i tidningen och insåg ganska snart var min blivande lilla sexåring fått alla fina bilder till sina collage ifrån.. ”Men mamma, jag har bara klippt ut saker på sådant som var fint, sånt som du kan önska dig när du fyller år!” Jaha ja, men på baksidan av bilderna så var det liksom text som kunde vara bra att ha läst innan de blev uppklistrade på papper…
Som tur var så fanns det ganska mycket kvar att läsa. Som att om man löptränar så skall man gärna blanda in styrketräningpass och yogapass ibland.

En intressant sak som stod i tidningen var att amerikanska forskare har gjort en studie på hur du lättare kan komma ihåg saker utantill. Tex när du skall gå och handla (och oturligt nog inte har tillgång till papper och penna) då knyter du bara höger hand hårt medan du rabblar allt du behöver köpa några gånger. När du kommer till affären så knyter du vänster hand och vips så kommer du ihåg hela inköpslistan! Tydligen så aktiveras den del av hjärnan som lagrar saker när du knyter höger hand. Medan vänster hand aktiverar ”hämntingscentrat”. Så nu är det slut på alla extra turer till affären för att köpa såndant som du glömt. Synd att jag inte tipsade min kära sambo om detta idag innan han gick och handlade. Imorgon blir det inget kaffe innan jobbet, någon råkade GLÖMMA köpa kaffe!!

De fina klippcollagen får jag väl sätta upp på kylskåpet, som en påminnelse om hur snygg man blir om man låter bli den extra kvällsmackan och istället tar en morot.. Eller också äter jag kvällsmackan och fokuserar på alla fina funktionella träningskläder. Det finns tydligen träningsbyxor som formar och håller in. Egentligen så behöver man inte längre träna sig till en snygg och välformad figur. Det är bara att dra på sig ett par nya löparbyxor 🙂 .

Kommentera

