Löprundan i Midsomer..

iphone 2012-13 004
Med skräck i blicken..

På midsommardan upplyste mina fina ”utmanar” vänner mig om alla faror som finns i skogen där jag springer. Jodå, där finns blottare, älgar och ödehus.. Min fina slinga som är lika lugn och idyllisk som en småstad på engelska landsbygden..
Eftersom jag har väldigt livlig fantasi och läst allt för många deckare så blev det en runda med hjärtat i halsgropen.
Det började redan på parkeringen. En kille satt och stretchade vid bilen, precis som jag brukar göra. Han tittade upp när jag körde förbi och den blicken sa mer än tusen ord. Helt klart var han en potentiell mördare och nu hade han lagt märke till mig. Jag körde långt bort på parkeringen och svängde snabbt in i parkeringsluckan. Kanske såg han inte att jag parkerade.. Jag satt försäkerhetsskull kvar i bilen några extra minuter, varför det skulle vara bra vet jag faktiskt inte.. Undra vilken metod han använder för att ta kål på sina offer??
Jag fick en väldigt snabb start på löprundan. RunKepper visade att min första kilometer var min snabbaste…
Någon älg såg jag inte till men jag mötte en hund som måste ha korsning av varg i sig, för jag har aldrig sett en hund så lik en varg tidigare. Hunden var kopplad men såg jättestor och stark ut! Jag vågade inte titta på den, sneglade bara lite försiktigt. Den verkade inte bry sig ett skvatt om mig. Skönt, mot den hade jag aldrig haft en chans. Men kanske hade den fått vittring på en mördare..
Eftersom jag lyssnar på musik när jag springer så hör jag inte när någon närmar sig bakifrån och varje gång någon sprang förbi höll jag på att få hjärtslag. Nu var han ikapp..
Ödetorpet fick vänta tills en annan gång. Jag hade fått nog av både spänning och hjärtklappning. Tack kära gulliga vänner som berättade om alla faror och fick fart på min fantasi! Nu är jag ständigt på vakt och beredd på det värsta. Slingan kommer aldrig mer bli sig lik..
Nu sitter jag uppkrupen i TV-soffan i hemmet trygga vrå och kan inte mer än tycka synd om killen i bilen. Han hade ju faktiskt inte gjort mig ett dyft, råkade bara titta upp när jag körde förbi. Tur att han inte vet att han i mina tankar var en livsfarlig mördare. Undrar vem som är mest galen?? Ikväll väljer jag Allsången framför Miss Marple eller någon annan deckare..

5 thoughts on “Löprundan i Midsomer..

  1. Låter ju spännande. Du kanske kan få ihop till en egen deckare snart. Vill också säga att du är otroligt duktig. Önskar jag också var det. Kram från Elin

Kommentera

