Den lätta gick jag inte på…


Jag vaknar idag med halsont. Typiskt, då får man ABSOLUT INTE springa. Halsont och feber är no no för hårdträning. Och visst känner jag mig lite varm också.. Ögonen rinner med!! Jag går upp och äter lite frukost. Känner mig faktiskt inte särskilt sjuk. Det halsonda har nästan försvunnit. Halsfluss är det ju knappast eftersom jag kan svälja utan problem. Men jag är varm och tar tempen. Nja 36,5 kan man ju knappast kalla feber..
Ok, detta är nog ett av alla mina tricks för att slippa springa. Men den lätta går jag inte på!! Bara att dra på sig träningskläderna och iväg.. Men vis av erfarenhet så vet jag hur farligt och dumt det är att träna om man är sjuk. Jag drog ner på tempot. Ja, det gick faktiskt utan att för den skull behöva gå.. Och jag tog bara en tur på 4 km. Tiden var så dålig så att jag genast vill tar en ny runda och göra den bättre. Men det får vänta till jag inte har några känningar från halsen längre.

2 thoughts on “Den lätta gick jag inte på…

Kommentera

