Motivation

untitled

Jag kämpar jättemycket med min motivation. Det är därför jag antog denna utmaning. Och skapade denna blogg. Och tänker starta en insamling för hjärtebarnsfonden. Jag behöver ett långsiktigt mål och min förhoppning är att jag, när vi klarat av det sista loppet, är så inkörd på att träna så att det har blivit en vana.
Varje gång som jag har genomfört ett träningpass så mår jag så bra och har fått extra energi. Men det är inte alltid som det räcker som motivation för att komma ut och springa.
Många dagar är jag trött, har mycket att göra, ont i huvudet, träningskläderna i tvätten eller någon annan av alla tusen orsaker som jag kan komma på för att INTE träna. Men oftast så finns det tid för en löprunda (man får väl springa extra snabbt om man har mycket att göra..). Det är istället orken och lusten som tryter.

Här är några enkla tips på hur jag gör för att komma iväg de dagar som jag inte längtar till slingan:
* Jag tar på träningskläderna, bara det ger mer lust till träning.
* Har en bra spellista i mobilen. Som jag sagt tidigare musik är viktigt!
* En ny träningstopp är alltid kul. Det finns fina och billiga på H&M.
* Inte låta det gå förlångt mellan träningarna.

Och till sist: Det är bara till att göra det!! Så är det snart över.. Nästan alltid känns det roligare bara man kommer iväg 😀

Ibland läser jag tränings- och motivationsbloggar. Ordspråket här ovanför ”lånade” jag från en blogg och jag tycker det stämmer så bra!

Kommentera

