RunKeeper..

Runkeeper 001
Idag har jag tagit tid på min löpning. Med hjälp av RunKeeper på mobilen. Den första kilometer rusade jag iväg som en galning. Efter 5 minuter säger en röst hur långt man sprungit och beräknad tid per kilometer. Tid: 6:54 min/km!!! Ok, jag hade ju inte värmt upp innan och jag höll på med att få rätt på mobilen de första 100 metrarna. Men 7 min/km är inget att skryta med.. Efter 10 minuter sa rösten 6:43. Jag började misströsta eftersom det kändes som att jag gav allt och var jättetrött. Tänkte på min goa ”utmanarvän” som springer på ca 5 min/km. På en mil innebär det 20 minuters skillnad!!

För att inte tappa sugen helt beslutade jag mig för att inte tänka på att jag hade RunKeepern på. Jag kom in i min egen lunk och var säker på att jag nu var uppe i 8 min/km. Då säger rösten 5:20. VAA?? Jippie!!! Det var min bästa tid på denna rundan. Som snitt sprang jag på 6:09 och det är jag jättenöjd med. Har ju faktiskt bara sprungit i en månad..

Det kanske ligger något i att det är bra med uppvärmning.. Och jag kan åter konstatera att jag inte är någon tävlingsmänniska. Inte ens när det gäller att pressa mina egna tider och tävla mot mig själv. Min familj är bra på att utnyttja detta till sin egen fördel. Som när vi spelar kub och jag leder så räcker det att de säger något i stil med ”Nu gäller det..”. Och jag är förlorad. Men å andra sidan så tjurar jag inte heller en hel kväll för att jag inte vann.

4 thoughts on “RunKeeper..

  1. Du jämför dig med fel personer! Mig klår du, hade idag i snitt 6.30 per km och det är mitt bästa resultat … hittills …

Kommentera

