Nya skor och peppande familj!!

saucony mina nya löparskor

Jag älskar min familj. De är så himla stöttande och peppande med min träning. Bara som igår att hela familjen följde med när jag skulle köpa nya löparskor! Sen att sanningen kanske var den att mellansonen behövde lite grejer till kommande fotbollsläger och att den äldsta sonen följde med för att han ville till Phonehouse och lilltjejen inte fick vara hemma själv. Men min kära sambo följde iallafall med av egen fri vilja. Han var kanske rädd att shoppingen skulle gå över styr..
Jag fick hjälp av en duktig försäljare som själv höll på med löpning. Det blev en så bra "Vi löpare" känsla. Tror att han anade att jag inte var en så van löpare men han höll god min.
För att se hur mitt löpsteg ser ut så fick jag springa på ett löpband. Jag har aldrig sprungit på ett löpband och blev jättenervös. Jag hörde fnissande från den härligt stöttande familjen och som snabbt försvann på olika håll i butiken. Kvar stod jag själv och sprang för glatta livet, livrädd för att ramla av. Ja, helt själv var jag inte. Bredvid mig stod lilltjejen och tittade på med stora ögon. Tror jag såg en skymt av stolthet i hennes blick. Den tjejen är verkligen värd något fint av sin mamma!

Enligt dator så såg mitt löpsteg riktigt bra ut. Jag satt tydligen inte i hälen särskilt hårt och jag pronerar inte så mycket. Pronerar betyder att fotvalvet sjunker ner och foten lutar inåt. Tänk vad jag kan.. Det var kul att höra att jag har ett bra löpsteg, bådar gott inför framtiden. Jag provade några olika modeller och fastnade för ett par Saucony. Med dem är det lättare att luta sig framåt när man springer. Försäljare lovade bättre tider och skönare löpning. Idag var det upp till bevis och jag tror jag sprang lite fortare, det kändes iallafall så (har inte börjat ta tid på mina rundor än..). Löprundan blev också roligare eftersom jag kände mig fin i mina nya skor. Tänk vad bra det kommer gå när jag köpt nya löparkläder också 🙂

2 thoughts on “Nya skor och peppande familj!!

Kommentera

