6 tunga kilometer..

iphone 2012-13 007

Ibland kan det kännas riktigt skönt att vara ute och springa. Ett flyt infinner sig liksom i löpstegen och man rensar hjärnan på alla tankar som kan snurra runt där inne. Efteråt så mår man bara så bra.

Idag var det ingen sådan dag..
Det började med att träningskläderna var i tvätten. Fick ta en vanlig BH. Bandet åkte irriterat ner hela tiden. Träningbyxorna var alldeles för varma.
När jag väl var på plats så gick de första 2 1/2 kilometerna åt till att få Spotify att fungera. Jag MÅSTE ha musik för att kunna springa. Har ingen lust att höra på mitt eget flåsande. Jag visste precis vem som satt hemma och retades med att knycka spotifyuppkopplingen.. Jäkla ungar!!
Mellan 2,5 och 4 km gick allt ganska bra. Jag började känna hur flytet infann sig och då..
..kom en liten kille på 8-9 år som sprang förbi hur LÄTT som helst. Poff så hade mitt flyt försvunnit. De sista två kilometerna var tunga. MEN jag sprang 6 kilometer och det är det längsta som jag sprungit på många år om ens någonsin 🙂

Idag är det förresten inte bara prinsessbröllop utan det är även Tjejvättern, om ett år är det vi som cyklar!!

Kommentera

