Mera jordgubbar…

977575_10151489206789538_455962669_o
Detta recept hittade jag på en blogg som jag brukar följa; http://www.femme.se/niiinis/. Snabb, enkel och god jordgubbsflarntårta. Om man är viktväktare så är det bästa av allt att den bara innehåller 5 propoint/portion. Receptet kommer ursprungligen från viktväktarna. Nu räknar jag inte point eller går på någon särskild kost eller diet. Det får räcka med en förändring åt gången! Men det gör ju inget om det inte är en kaloribomb om den är god..
Jag slängde ihop den igår till en härlig tjejträff. Och öste på med extra jordgubbar så den blev extra nyttig.. Den fick väldigt bra betyg 🙂

Jordgubbsflarntårta för ca 10 personer

3/4 dl flytande margarin
2 dl havregryn
3/4 dl socker
3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

2 dl vaniljvisp
500 g hallon
250 g jordgubbar

Rör ihop margarin, havregryn, socker, vetemjöl och bakpulver. Bre ut på ett bakplåtspapper, ca 20x 30 cm. Grädda i 200 grader i 10-15 minuter.
Vispa vaniljvispen och lägg den på flarnet. Lägg över bären. Dekorera med citronmeliss och njut!

Hoppas ni får en fin nationaldag!! Nu åker jag till jobbet och tar hand om dem som inte kan vara ute och fira 6:e Juni.

Kommentera

