Var är mina muskler??

iphone 2012-13 002
Dax att ta fram mattan, ner med persiennerna, på med datorn och kör igång!!
Efter uppvärmningen som gick lätt som en plätt, så valde jag löpstyrka-programmet. Tänkte att det kunde passa, men fy tusan för vissa övningar. Jag har typ inga muskler alls längre. Kunde knappt göra en enda ordentlig armhävning. Nu när jag har blivit så där härligt sportig (*önsketänkande*) så är det ett nederlag att behöva göra armhävningar på knä…
För att inte tala om sidoplankan. Tur att ingen ser när jag försöker få ihop alla konstiga övningar. Jo, min blivande 6-åring ser.. och instruerar.. ”Men, mamma, benet skall ju vara rakt och du måste ner med ryggen”.. ”Nä, inte så, jag skall visa dig!!”. Hon är tydligen inte så imponerad av sin hårt kämpande mamma..
Det blev sammanlagt med uppvärmning, styrka och stretch ett träningspass på 50 minuter. Inte världens roligast övningar, men nyttiga..
Och nu är kropp och sinne redo för dagen :-).

2 thoughts on “Var är mina muskler??

  1. Kan du inte be 6-åringen fota lite medan du kämpar….? 😉 Jag är sjukt impad av dig och fortsätter följa och HEJJAR på dig! Kram

Kommentera

