Hemleverans av mat…

iphone 2012-13 004iphone 2012-13 003
Nyss fick vi kommande veckas mat levererad :-D. Jag tycker det kan vara såå tjatigt att planera och handla mat. Det blir lätt samma maträtter hela tiden. Typ stuvade makaroner och köttbullar eller pastacarbonara. Jag har försökt att göra veckomatsedel flera gånger men tycker det är urtråkigt. Och om jag väl gör en planering så har jag svårt att följa den.
Barnen är inte helt odelat lyckliga över Linas. De tycker det är tråkigt med couscous och bulgur, vilket det nästan är varje vecka. Däremot har de blivit glatt överraskade över att det finns fiskrätter som kan vara goda. Det som är populärast här hemma är när vi beställer fruktkassen upptill. Jag kan inte mer än hålla med. En skål fylld med frukt är t.o.m bättre än godis!!

Denna vecka innehöll kassen massor av gott! Det blir bl a. mozzarellakyckling med tomatsås och tagliatelle, piroger och pastasallad med fläskfilé.
Kassen innehöll även mjukglass som man tydligen bara vispar ihop och fyser in.. Utvärdering kommer 🙂

Kommentera

