Jag vann över bekvämlighets ”jaget”..

iphone 2012-13 003

Min största fiende för att nå denna utmaning är mitt bekvämlighets ”jag”. Det är lätt att skylla på att man inte har tid, måste städa, tvätta, ringa ett samtal.. Eller som idag; solen lyser och jag skall jobba hela helgen. Det var väldigt lockande att ta en kopp kaffe och bara sätta sig på altanen och slappa. Ingen hade ju liksom anklagat en för det.. Samtidigt vet jag att det inte blir någon mer träning i helgen och jag behöver verkligen träna på den nya springstilen!
Sagt och gjort jag slängde på mig kläderna och gav mig iväg. Det det blev ingen lång runda, måste ju ha lite krafter över för att jobba med :-). Men skönt var det och jag kan säga att jag mår mycket bättre nu än om jag suttit och druckit mitt kaffe på altanan.
Allvarligt talat hur mycket hinner man på en halvtimme?? Vika den rena tvätten? Dricka en kopp kaffe i solen? Ringa ett samtal (det beror ju förståss helt på vem man pratar med..). Jag hann drygt 4 kilometer.. :-D.
Trevlig helg i solen alla lediga vänner!!

5 thoughts on “Jag vann över bekvämlighets ”jaget”..

Kommentera

