Linas kom i form..

safe_image

Idag provade jag Linas Kom i form på nätet. Att få tillgång till träningsprogrammen kostar 49 kr/månaden. Men som Linas matkasses toppkund så får man det gratis :-).
Erika Kit Gölevik som bl a arbetar som PT och instruktör och Simon Forsberg på löpskolan.se har gemensamt lagt upp träningsprogrammen.

Det börjar med uppvärmning i 9 minuter. Redan efter det var jag trött och svettig..
Sedan väljer man mellan att köra kondition eller styrka. Jag sneglade på de olika konditionsprogrammen; afropowerdance, pulspass, somamove, tabata… Afropowerdance lät mycket lockande!
Men idag hade jag bestämt mig för ett styrkepass. Även här finns det flera olika pass att välja mellan: benstark, organic bodywork, löpstyrka m fl. Passen är mellan 16-38 minuter långa. Jag valde ett baspass på 29 minuter. Passet riktar in sig på rörlighet, stabilitet och styrka. Allt som allt bestod passet av 6 olika övningar som tex nedrullning till plankan och armhävningsgång. Hela kroppen fick en rejäl genomkörare och jag är helt matt i mina armar och mage!
Det hela avslutades med 11 minuters stretch.

Jag gillar verkligen att man kan välja flera olika program och alla övningar känns så genomtänkta.
Tjooho, jag är igång!!

Kommentera

