Ingen bra morgon..

iphone 2012-13 001
Det började med att jag vaknade av ett himla bankande på ytterdörren. Utanför stod mellansonens kompisar som var på väg till skolan. Jaha, vi hade försovit oss.. snabbt fram med frukosten, oboyen spilldes ut, gympakläder packades och sen iväg…
Jag var trött och kände att jag behövde en marmeladsmörgås och poff så tappade jag den i kökstrappan.. såklart upp och ner… Jag vet oboy och marmeladsmörgås är ingen bra frukost. Men ibland bara behövar man det!
Minstingen kom upp blek och trött. Lade sig på soffan och kräktes!!! Nu återstod bara barn nr 3 och se där… nästa barn som sprang till toa kräktes…
Så här har förmiddagen avlöpt. Jag är nog ingen snäll mamma för medan de båda barnen hängde över varsin toalett och kräktes så satt jag i trappan och skrattade åt eländet.. Kunde nästan höra den stor killen tänka; ”Skrattar bäst, skrattar sist…”.

Nu tänkte jag berätta lite om mitt nya sätt att springa. Jag har fått bra nybörjartips av Simon Forsberg på löpskolan.se.

– Tänk på hållningen!! Styrketräning är bra för detta ändamål.
– Luta dig framåt när du springer!
– Spring med korta kliv men med högre frekvens.
Och spring i långsamt tempo..

Taggad av detta så gav jag mig iväg på en löptur. Att sträcka på ryggen var inga problem. Men att luta sig framåt.. Hur gör man detta eller gör man det automatiskt?? Jag har ingen aning, hade behövt ha med mig en spegel… Så, det var de två första punkterna, men vad var nu punkt nummer tre?? Tillslut kom jag på det – korta kliv!
Jag fick hela tiden koncentrera mig på de tre punkterna och det kändes ovant att springa på det viset, kändes som att jag stapplade fram. Men jag tror faktiskt att jag sprang betydligt snabbare (vilket man inte skulle..)! Efter 3 kilometer var jag så trött så den enda regel som jag kunde följa var långsamt tempo. Jag sprang drygt 5 kilometer, jippie!

Idag blir det omvårdnad istället för jogging.

2 thoughts on “Ingen bra morgon..

  1. Skönt att höra att det är fler än jag som kan brista ut i gapskratt på ibland inte så uppskattade ställen eller situationer… Ett gott skratt förlänger livet sägs det och ibland är det bättre att skratta åt eländet….
    Skulle vilja sett din nya stil…. Fniss… 😉 Jag är impad av dig!!! Kram

  2. Ja, ibland vet man inte om man vill skratta eller gråta.. men det är ju betydligt roligare att skratta 😉 . Vad beträffar den nya löpstilen, så behöver den nog lite mer övning..

Kommentera

