Ytterliggare 4 km avklarade

iphone 2012-13 002
Igår gav jag mig iväg på en liten joggingtur runt stans lilla sjö. För att komma dit måste man springa lite på gatorna i stan, illa nog.. Jag vill helst springa där ingen kan se mig.. Därefter springer man förbi idrottsplatsen. När jag närmar mig IP upptäcker jag att där är massor av bilar och människor. J-vla skit, det pågår friidrottstävlingar… och säkert massor av folk som jag känner..
Jaha, jag drar in magen, sträcker på ryggen och ökar tempot, försöker se så där nätt och graciös ut. Som en antilop ungefär. Innerst inne vet jag att jag inte ser ett dugg graciös ut. Närmre en elefant än en antilop. Jag fäster blicken rakt fram, vill inte riskera att se något bekant ansiket. Men såklart möter jag fotbollstränaren. Han och hans fru springer Göteborgsvarvet och är så där superatletiska och friska. Jag ler ett stelt leende och försöker låta bli att flåsa.
Orka, orka.. IP känns ovanligt stor idag, men tillslut kommer jag faktiskt bakom skolan och vet att jag inte syns längre. Flämtar och flåsar och mår nästan illa. Jag återgår till min vanliga ”säckiga” joggingstil men vägrar att gå. Det tar ett tag innan jag kan njuta av joggingturen men när jag kommer fram till sjön har jag hämtat andan och kan med lätthet springa två varv runt sjön!

Trevlig Mors Dag!! Själv fick jag en härlig frukost med ägg och bacon 🙂

2 thoughts on “Ytterliggare 4 km avklarade

Kommentera

