Tjejklassikern..

sidhuvud

Tjejklassiker innebär att man skall:

* genomföra Tjejvasan/Kortvasan eller Kristinaloppet, dessa skidlopp är 30 km. Jag är allt lite nervös inför längdskidåkningen.. Kommer ihåg friluftsdagarna i
mellanstadiet. Halva skolan åkte buss till Vippentorpet och där skulle vi ta oss runt ett spår på kanske två kilometer. Urtråkigt!! Det mest spännande som hände var det
året som en vikarie ramlade i en backe och bröt näsbenet.. Inget jag vill vara med om. Det kan vara lite svårt att träna längdåkning här i söder. Får väl hoppas på en
snörik vinter..

* cykla Tjejvättern, vilket innebär en cykeltur på 100 km. Vi har en testcykel i källaren, så jag kan ju alltid tillbringa vintern på den. Hittills har jag bara cyklat 1
mil åt gången, 10 mil är ju betydligt längre..

* simma Vansbro Tjejsim som är 1 km. Jag är livrädd för simningen! Gillar inte alls att simma i öppet vatten. Tänk om det kunde vara i en pool istället…

* springa Lidingö Tjejlopp 10 km. Detta känns som den lättaste utmaningen. 1 mil skall jag nog klara. Har som mål att klara det redan i sommar 🙂

Alla dessa lopp skall genomföras inom en 1 års period. Ja, det är bara att börja träna.

http://ensvenskklassiker.se

Kommentera

